Terapia prin meditatie-Capitolul 19-Exista cea mai usoara postura pentru meditatie? Ar putea fi vajrasana-pozitia “stand in genunchi”!

Stefan Pusca: Ce terapii practic si cu ce rezultate? Click aici. * Contact: Programari terapie. Click aici.

***
 Terapia prin meditatie
Sanatate si echilibru emotional
prin exercitii simple de relaxare, respiratie si constienta de sine
***
-Fragmente din noua mea carte in curs de publicare-
 
Capitolul 19

         Povestea lui Bogdan: Bogdan este un proprietarul unei agentii imobiliare. Face aceasta meserie de peste 15 ani si spune ca este una destul de stresanta, din cauza castigurilor fluctuante si a concurentei mari de pe piata. Din cauza sentimentului de nesiguranta pe care il avea a inceput sa aiba probleme digestive si medicul l-a diagnosticat cu colon iritabil. Acum zece ani l-am invatat sa practice un anumit tip de meditatie care presupune o forma de contemplare a evenimentelor de viata si de detasare fata de aspectele lor negative si l-am invatat sa mediteze in asa numita pozitie a diamantului sau vajrasana. La cateva saptamani dupa ce a inceput practica, problemele sale legate de colon au inceput sa se amelioreze iar la cateva luni distanta a inceput sa se simta foarte bine. Astazi el este un om mult mai putin stresat, desi succesul in activitatea sa are aceeasi impredictibilitate ca la inceput iar castigurile sale sunt mai constante. Povesteste ca practica meditatiei il ajuta sa reactioneze mai bine ceea ce i se intampla si il ajuta si sa comunice mult mai bine cu clientii sai.

***

Deoarece pozitiile si atitudinea pe care o adoptam in practica lor sunt foarte importante in practica meditatiei, le vom discuta in continuare cele mai simple si mai eficiente.

         Vajrasana -Terapia prin meditatie-Stefan PuscaPozitia Vajrasana sau pozitia diamantului, este o pozitie foarte buna pentru meditatie, care are avantajul ca da o stare de calm si de liniste prin simpla sa practica, fara a mai fi nevoie de alta tehnica pentru a le obtine.

Iata cum se executa postura Vajrasana:

-stam in picioare pe o paturica asezata pe podea, cu spatele drept (cu curbura naturala a coloanei vertebrale, fara a sta aplecati nici in fata, nici in spate);

-ne asezam in genunchi, lasand sezutul in jos, intre calcaie, pana cand se sprijina pe ele;

-palmele se aseaza pe genunchi, cu fata in jos (pentru incepatori) sau cu fata in sus (pentru cei care pot sta deja relaxati in pozitia respectiva;

-coatele se tin putin departate de corp (la 2-3 degete distanta), bratele stau relaxate;

-*pe situl meu personal: www.stefanpusca.ro veti gasi un link catre un filmulet video cu aceasta postura de meditatie:

Cel mai bine este insa sa invatati aceasta poza de la o persoana care stie sa practice meditatia.

         Observatie: la inceput pot aparea dureri in genunchi sau in labele picioarelor caz in care stam in postura Vajrasana exact atata timp cat putem rezista fara a avea disconfort. Putem sa ne ridicam apoi in picioare si sa ne miscam usor pentru a ne dezmorti. Daca ne este totusi greu sa stam in pozitie, putem introduce la inceput o perna intre sezut si calcaie. Astfel sezutul se poate sprijini pe perna si postura este mai usor de realizat. Dupa 1-2 minute postura se poate repeta din nou, fara a forta. Apoi, pe masura ce vor trece zilele, organismul va deveni mai flexibil si vom putea renunta la perna si apoi vom ajunge sa putem sta in pozitia diamantului 2-10 minute, acesta fiind o durata rezonabila in care chiar pozitia in sine poate realiza efecte terapeutice.

Beneficiile pozitiei diamantului:

-ajuta la digestie;

-poate combate constipatia;

-ajuta in probleme ale stomacului;

-contribuie la relaxarea corpului si a mintii atunci cand este practicata in mod constant;

-amelioreaza circulatia sangelui in tot organismul;

-contribuie la scaderea in greutate;

-ajuta alimentarea cu sange a creierului;

-diminueaza problemele urinare;

-scade aciditatea organismului;

-echilibreaza organele sexuale;

-ajuta in cazul varicelor;

-poate scadea durerea in artrite.

         Ce trebuie sa simtim dupa efectuarea posturii vajrasana? Daca pozitia este corect executata vom simti o senzatie de relaxare in zona pieptului, spatelui si capului, apoi o senzatie de relaxare in zona abdomenului si a gatului

Beneficii pentru termen mediu si lung: practica pozitiei vajrasana aduce o stare de calm si o gandire mai limpede. Din pozitia Vajrasana se poate realiza usor concentrare si meditatie pe zona centrului fruntii, a inimii sau pe centrul Hara (“creierul abdomenului inferior”). Aceste meditatii sunt extrem de benefice atat pentru organism cat si pentru psihic.

Atunci cand ne este greu sa practicam pozitia diamantului pentru meditatie, putem, pur si simplu, sa meditam stand pe scaun.

Ce anume putem sa facem in timpul exercitiului: sa ne indreptam atentia catre senzatiile din corp, catre zonele unde se simte un mic discomfort. Vom observa cum, incet-incet, discomfortul se reduce si se instaleaza senzatia de relaxare inclusiv in acele zone.

Precautii necesare pe parcursul exercitiului**: nu trebuie sa fortam sub nicio forma executia pozitiei mai mult decat ne simtim comfortabil (observatie valabila pentru orice pozitie de meditatie!). Discomfortul initial nu trebuie sa ajunga la limita la care sa il percepem ca pe o durere. O pozitie pentru meditatie trebuie sa fie, dupa o oarecare obisnuinta, stabila si comfortabila. Ea trebuie sa ajunga ca in timp sa poata fi mentinuta circa 30 minute fara necesitatea de a ne misca.

**Persoanele cu probleme grave ale genunchior, coloanei vertebrale sau hernie hiatala trebuie sa ceara sfatul medicului specialist inainte de practica pozitiei vajrasana. Desi aceste practici sunt in general foarte sigure, este bine sa va consultati cu un cadru medical inainte de a incepe sa lucrati.

Un articol de Stefan Pusca

Daca doriti sa cititi si alte capitole, click aici.

***Pentru a primi pe e-mail inregistrari cu meditatii ghidate si anunturi despre cursurile pe care le sustin va puteti abona la newsletter mai jos:

Join 44 other subscribers

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.