Terapia prin meditatie-Capitolul 30-Un exercitiu foarte simplu pentru eliminarea blocajelor din respiratie

   Stefan Pusca: Ce terapii practic si cu ce rezultate? Click aici. * Contact: Programari terapie. Click aici.

***
 Terapia prin meditatie
Sanatate si echilibru emotional
prin exercitii simple de relaxare, respiratie si constienta de sine
***
-Fragmente din noua mea carte in curs de publicare-
 
Capitolul 30

     Povestea lui Costin: Baiatul unor prieteni avea deseori dificultati in respiratie, datorita astmului bronsic de care suferea. Totodata, copilul era foarte temator si gandea negativ, punand raul in fata a orice intreprindea. Tatal sau, fost fumator inrait, reusise sa se lase, dupa 20 de ani de fumat. A ramas insa cu boala pulmonara obstructiva cronica. Atunci cand mi-au povestit despre situatia lor le-am propus sa faca exercitiul pe care il voi prezenta in continuare. Dupa cum vom vedea, acesta presupune la inceput exersarea unor tehnici de respiratie avand in fata noastra o lumanare aprinsa. Exercitiul a fost foarte eficient, atat pentru tata cat si pentru fiu si amandoi au reusit sa isi rezolve problemele de sanatate. Mai mult, faptul ca au exersat in familie a facut sa fie mai usor sa se antreneze la lucru zilnic si a intarit legatura intre ei. Voi expica in continuare despre ce exercitiu este vorba.

***

     Exercitiul foloseste la deblocarea respiratiei prin tinerea bronhiilor deschise si mentinerea presiunii corecte in alveolele pulmonare.

     Este un exercitiu care poate ajuta foarte mult in cazul persoanelor care sufera de astm bronsic sau BPOC sau, pur si simplu, atunci cand simtim ca respiram greu. Printre beneficiile sale putem aminti: reduce senzatia de dificultate in respiratie, reduce ritmul respirator (in special daca acesta era accelerat in mod artificial), ajuta la prelungirea expiratiei, ajuta la recircularea aerului rezidual din plamani si creste volumul respirator.

     Iata cum se face: ne inclinam usor in fata si respiram foarte incet si usor cu cu buzele tuguiate ca si cum am sufla intr-o lumanare, in asa fel incat sa ii inclinam flacara, fara sa o stingem. Inspiratia se poate face pe nas si expiratia pe gura.

     La inceput este util sa folosim chiar o lumanare pentru a invata sa ne reglam puterea cu care respiram.

     Inclinarea usoara in fata si tuguierea buzelor ajuta contractia muschilor abdominali si forteaza diafragma sa goleasca plamanii mai eficient.

      Varianta acestui exercitiu care ne ajuta sa dezvoltam constienta respiratiei abdominale este cea in care, pe expiratie, ne concentram atentia pe contractia abdomenului si pe relaxarea diafragmei. In acest fel ne exersam expiratia mai eficienta a aerului si muschii nostrii abdominali vor lucra mai amplu, ceea ce va ajuta constienta respiratiei pe etajul inferior al plamanilor.

      Persoanele cu astm bronsic sau BPOC tin sa expire scurt si repezit, in dorinta de a inspira mai repede si mai mult aer, ceea ce poate face senzatia de sufocare si mai puternica.

      Un element foarte util in practica acestui exercitiu este lungirea expiratiei. Putem invata acest lucru numarand in gand in timp ce expiram si antrenandu-ne sa reusim, treptat, sa numaram cat mai mult pana se termina expiratia.

     Este util sa ne amintim ca raportul natural al timpilor de inspiratie si expiratie pentru omul sanatos si aflat intr-o stare de buna-dispozitie este de 1:2. Fiindca bucla de feedback respiratie-emotii-stare de sanatate functioneaza in ambele sensuri este util sa intelegem ca exercitiul de a respira corect si in raportul corect de timpi intre inspiratie si expiratie ne va induce emotiile corecte si pozitive si va contribui la o stare foarte buna de sanatate in organismul nostru.

      Un articol de Stefan Pusca

Daca doriti sa cititi si alte capitole, click aici.

***Pentru a primi pe e-mail inregistrari cu meditatii ghidate si anunturi despre cursurile pe care le sustin va puteti abona la newsletter mai jos:

Join 44 other subscribers

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.