9 idei simple pentru a putea renunta la mancatul compulsiv

    Obiceiul de a manca compulsiv duce la cresterea necontrolata in greutate, ceea ce poate aduce dupa sine o problema serioasa in organism, cum ar fi: riscul de boli de inima, diabet, hipertensiune, dureri de coloana, celulita, steatoza hepatica, accident vascular cerebral si multe altele.
    Cu putina disciplina si eventual cateva tehnici de meditatie, acest obicei de a manca compulsiv se poate corecta si vom putea sa ajungem sa scadem in greutate si sa fim mult mai sanatosi.
Iata cateva lucruri pe care le putem face in acest sens:
1-evitarea evenimentelor care declanseaza mancatul compulsiv, cum ar fi vizitele prelungite in raioanele cu alimente din suprmarketuri, cofetarii, etc.;
2-stabilirea unui obicei de a nu mai manca seara dupa ora 18. La inceput este foarte greu de realizat, dar se poate incepe cu hotararea de a nu mai manca nimic in prima seara. Odata ce am reusit acest lucru pentru o zi ne va fi mai usor pentru urmatoarele zile;
3-renuntarea la consumul de dulciuri. Alimentele dulci creeaza pofta de mancare mai mare in urmatoarele ore dupa consumul lor. Se pot consuma in schimb fructe in cantitati rezonabile. In plus, mai multe studii recente arata ca ar putea exista o legatura intre consumul excesiv de zahar si riscul de cancer;
4-reducerea cantitatii de sare pe care o adaugam inutil in mancare. Sarea in exces mareste pofta de mancare si poate provoca si alte probleme, cum ar fi hipertensiunea;
5-cresterea constientei satietatii. Este foarte simplu sa ne oprim cateva secunde la jumatatea mesei si sa ne intrebam: “cat plin este stomacul nostru in acel moment?”;
6-diminuarea gandurilor autocritice-aici meditatia este de un real ajutor, exista tehnici foarte eficiente in acest sens;
7-sporirea abilitatilor de a evita reactii automate. Aceasta se obtine drept consecinta a practicii meditatiei in mod natural, indiferent de tipul de meditatie practicata;
8-cresterea abilitatii de a ne constientiza emotiile. Anumite meditatii specifice tintesc in mod special acest lucru, cu rezultate foarte bune;
9-constientizarea motivatiilor pentru a ne schimba acest obicei: pentru aceasta putem cauta si citi studiile stiintifice despre dezavantajele mancatului compulsiv si ale obezitatii. O tehnica foarte eficienta este si lipirea unui biletel pe usa frigiderului pe care sa scriem care sunt principalele dezavantaje ale mancatului compulsiv. Odata pe saptamana acesta poate fi schimbat cu altul, pe care sa fie scrise alte dezavantaje sau cu unul pe care sa fie scrie avantajele mancatului sanatos si constient.
      Mai multe tehnici de acest fel, precum si meditatii specifice care pot ajuta la eliminarea obiceiului de a manca compulsiv se pot afla la Cursul de slabit prin meditatie pe care il voi sustine Miercuri 14 iuniei si Miercuri 21 iunie in Bucuresti si online. Detalii aici:
 ***

 Imaginea mea cu cativa ani in urma:

intr-o emisiune cu dl. Andrew Fratwell si dra. ALexandra Chiru si acum:
invitat in emisiunea dnei. Rodica Sarmas Furnea.

Azi am 36 de kg in minus, sunt mult mai suplu, cu mai multa vitalitate, sanatos si cu un somn mai bun.
Stefan Pusca: Ce terapii practic si cu ce rezultate? Click aici. * Contact: Programari terapie. Click aici.

***Pentru a primi pe e-mail inregistrari cu meditatii ghidate si anunturi despre cursurile pe care le sustin va puteti abona la newsletter mai jos:

Join 44 other subscribers

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.